Vores profil

Børnehuset Himmelblå er en af 11 afdelinger i dagtilbudsområdet Sønderborg Jylland.

Vi er en kommunal integreret institution med 65 børn fra 0-6 år fordelt mellem:

• Stjernerne, vores vuggestue

• Solstrålerne, vores mellemgruppe

• Skyerne, vores ældste gruppe

• Regnbuen, vores specialgruppe for børn med særlige pædagogiske behov

I Børnehuset Himmelblå arbejder vi ud fra en Udelivs-profil, det betyder at vi anvender lokalområdet og naturen i mange af vores aktiviteter. Vi nyder at gå ture med børnene i Broagers smukke områder, besøger legepladser, biblioteket, stranden og fodre ænder ved dammen. Vi deltager også i lokale begivenheder som royal side run, Teater på biblioteket, ture med naturvejledere, Julegudstjeneste, og meget mere.

Ud over udelivs-profilen, arbejdes der med inklusion og Marte Meo. Marte Meo er et pædagogisk redskab vi anvender for at fremme trivsel og udvikle vores pædagogik. Dette gøres ved at filme pædagogernes interaktioner med barnet/børnegruppen, og herefter evalueres der på optagelserne. Vi indhenter selvfølgelig altid samtykke på forhånd.

Vi har fokus på at udvikle robuste, selvhjulpne børn, og anbefaler alle nye forældre at se youtube klippet: "så lade dog Barnet"